برگزاري مراسم نمادين هفته سلامت در آموزش و پرورش استان

مراسم نمادين هفته سلامت در دبيرستان بهادري ناحيه 1 يزد برگزار شد.

به گزارش روابط عمومي اداره كل آموزش و پرورش استان يزد مراسم نمادين هفته سلامت با حضور مسئولان استانی ، دانش آموزان و جمعی از دبیران در دبيرستان بهادري ناحيه يك يزد برگزار شد.

در اين مراسم معاون سياسي امنيتي استانداري يزد، سلامت را يك شاخصه مهم در ارزيابي كشورها و توانمندي تمدن دانست و افزود توجه به سلامت روحي و جسمي در يك تمدن نشان از شايستگي آن تمدن در اداره جامعه خود و ديگر جوامع است.

غلامحسين دشتي با اشاره به تمدن غني ايران گفت ايرانيان سابقه‌ي ديرينه اي در موضوع سلامت و بهداشت دارند و شخصيت هايي همچون ابوعلي سينا در اين زمينه از افتخارات ايرانيان به شمار مي روند.

وي از تدوين سند جامع سلامت استان خبر داد و افزود سال 90 سال اجراي سندجامع سلامت دراستان است واميد است با مشاركت پشتيباني همگاني مردم و دستگاه هاي دولتي زمينه اجراي مناسب اين سند فراهم گردد.

در ادامه اين مراسم مديركل آموزش و پرورش استان يزد نيز با تبريك ميلاد حضرت زينب پس و روز پرستار به پيشرفت ها و جهش هاي جمهوري اسلامي ايران در عرصه سلامت رابرشمرد و گفت اين پيشرفت ها در شاخص هايي همچون كاهش مرگ و مير، ارتقاي سطح تغذيه و بهداشت، كنترل بيماري هاي عفوني و...چشمگیر است .

محمد كاظم رحيمي نژاد فعاليت هاي بهداشت مدارس در گسترش فرهنگ سلامت را موثر دانست و اظهار اميدواري كرد با بهره گيري از فرهنگي غني اسلامي و اجراي منظم طرح ها و برنامه هاي حوزه سلامت ، به توسعه پايدار و جامعه سالم دست یابیم .

رئيس دانشكده علوم پزشكي شهيد صدوقي يزد نيز با اشاره به شعار روز جهاني بهداشت گفت آنتي بيوتيك ها بايد به موقع و به جا و درست مصرف شوند.

دكتر ميرمحمدي با ارائه آماري از ميزان مصرف انتي بيوتيك در يزد گفت در سال گذشته 14 تن آنتي بيوتيك در استان مصرف شده است و در50% نسخ پزشكان داروي انتي بيوتيك تجويز شده است .

وي بر ضرورت ارائه اموزش لازم به آحادجامعه درمورد مصرف صحیح آنتي بيوتيك ها تاکید کرد .

اجرای سرود وقرائت مقاله از دیگر برنامه های این مراسم بود




  • نویسنده : یزد فردا
  • منبع خبر : خبرگزاری فردا